söndag, augusti 10, 2008

Frizon 2008



Nu har vi vandrat färdigt på leråkrarna utanför Örebro för den här gången. Vädret var riktigt ruggigt men stämningen god. Jag fick möjlighet att måla på tre gudstjänster i den stora ladan. Ungefär 3000 personer i lokalen och massor av adrenalin i min lilla kropp. Under en och en halv timme växer en tavla vid sidan av en som talar och så en massa musik. Riktigt häftigt.

Här ser ni resultaten. Akryl på pannå ca: 1200x1800 mm. "Mer liv (dop)". "Göra någonting nytt av någonting gammalt" och "Kyrkan på berget".




3 kommentarer:

jim-dandy sa...

Fy vad coolt och framförallt spännande! Och lite nervöst.

Johanna Gullstrand sa...

Jag ville bara säga att jag var på frizon... Jag tyckte du var så GRYMT duktig!!! Jag blev verkligen berörd av dina målningar!

Jenny Wallentin sa...

Hej på dig min gamle barndomsvän!

Härligt att hitta dig! Och vad spännande att du ska starta något eget!! Vilka vackra tavlor du har skapat på frizon och din skiss från stranden påminner mig om en skiss du gjorde för många år sedan....på klipphällen i Gyeberg (på Astrid).

Lycka till!
Kram kram
Jenny (Andersson, nu Wallentin)